TAI CHI osnovni principi, terapijsko djelovanje, dobrobiti

•           Glavni princip ove vještine je da se mirnoćom i mekoćom pobijedi agresija i nadvlada fizička sila. Mekoćom pokreta koji se izvode sinkronizirano s disanjem i pozornošću uma dolazi se do velike čvrstine i stabilnosti. Tai chi chuan nastao je kao borilačka vještina, ali se kroz stoljeća pokazao toliko blagotvoran za zdravlje, da se danas više prakticira u terapeutske svrhe negoli kao borilačka vještina.

•           Za razliku od mnogih sportova i rekreativnih vježbi u kojima se inzistira na fizičkoj snazi, tai chi chuan je ‘unutarnja’ vještina koja ističe sklad uma i tijela. U tai chiju ne postoje nikakva ograničenja i nikad nije kasno početi vježbati. Odličan je kao prevencija bolesti, no vježbe tai chija djelotvorne su i kod vraćanja vitalnosti i pokretljivosti, tako da se preporučuju kod oporavka nakon operacije i teške bolesti. Vježbač treba uskladiti pokret, koji mora biti lagan, fluidan, opušten, pravilno prirodno disanje i pozornost uma. Kad se ta tri aspekta sjedine u svakom pokretu, dolazi do pojačane cirkulacije krvi i energije, balansiranja živčanog sustava, pozitivnog djelovanja na rad svih organa i žlijezda s unutarnjim izlučivanjem itd.

 Terapijsko djelovanje

•           Mnogi svjetski instituti i medicinske ustanove ispituju učinak tai chi chuana na zdravlje. Tako je, na osnovi ispitivanja provedenih u Kineskom znanstvenom institutu i Institutu za tjelesnu kulturu u Pekingu, utvrđeno da se poslije samo pet minuta vježbanja frekvencija moždanih valova kod vježbača kretala od sedam do deset Hz, što pokazuje mirno i opušteno stanje kao za vrijeme odmora ili spavanja.

•           Također je potvrđeno da ove vježbe balansiraju aktivnost lijeve i desne moždane polutke, što je dobra preventiva mnogih bolesti uma i tijela. Pokreti u tai chi chuanu su lagani, kružni, fluidni. Vježbanje tai chi chuana usporava starenje, poboljšava kvalitetu kože i vitalnost tijela, održava zdravlje, uklanja suvišne kilograme, regulira metabolizam, održava u dobrom stanju i zdravlju kosti, zglobove, kralježnicu, tetive, mišiće i unutarnja tkiva, harmonizira funkcije živčanog sustava, disanja, cirkulacije, probave, endokrinog sustava itd. Ova vještina vrlo uspješno otklanja depresiju, zabrinutost, nesigurnost, strah i neuroze.

•           Testovi i istraživanja provedeni na osobama od 65 do 85 godina koje su bolovale od arterioskleroze, senilnosti, osteoporoze, degenerativne deformacije zglobova, visokog kolesterola pokazali su da se njihovo stanje poslije samo šest mjeseci vježbanja tai chi chuana znatno popravilo.

 Tai chi u poslovnom okruženju

·                Tai chi chuan je odlična vježba za sve zaposlene jer štiti od stresa i brzo otklanja kronični umor, povećava vitalnost i imunitet, otvara kreativne sposobnosti uma, što omogućuje brzo i mudro rješavanje problema. Mnoge svjetske kompanije odvajaju znatna sredstva za financiranje programa koji potiču zaposlenike da nauče ovu vještinu.

Poslovni ljudi na stresnim zanimanja također nalaze da tai chi ima mnoge terapeutske koristi. Ključ je naučiti pokrete i držati se redovnog vježbanja. S business stanovišta, vježbanje tai chija dovodi do:

  • ­   Povećane produktivnosti
  • ­   Smanjene odsutnosti s posla zbog bolesti
  • ­   Smanjuje troškove koji su povezani s bolovanjem ili invalidskim umirovljenjem
  • ­   Smanjuje odlaske zaposlenika
  • ­   Povećavanja motiviranost zaposlenika
  • ­   Povećana percepcija poslodavca kao poželjnog
  • ­   Smanjeni troškovi zdravstvenog osiguranja

Praksa vježbanja tai chija je uobičajena u Aziji, praksa koja uspješno smanjue stres, povećava moral i motivaciju i produktivnost zaposlenika.

Delphine-Kuan Yin Standing, No. 2O Tai chiju:

Podrazumijeva učenje formi tai chi chuana (tri forme: 24, 108 i 127 pokreta), qi gonga, kao i učenje tehnika rada s chijem (životna energija).

Vježbanje je dostupno svima, bez obzira na dob i fizičku kondiciju. Prije svega se ističe univerzalni duh tehnika koje se rade, nije potrebno imati poseban interes niti poznavanje tradicija dalekog istoka. U podučavanju nema nikakvih religijskih konotacija, kao niti bilo kakvog natjecanja.

Bez napora i vrlo blago, ovim vježbanjem razgibava se cijelo tijelo, zglobovi, razvija duboko disanje, opuštaju mišići i živčani sustav i potiče rad svih vitalnih funkcija. Razvija se snaga i gipkost, koncentracija i unutarnji mir. Pri vježbanju uvijek osluškujemo vlastito tijelo i trenutne granice i poštujemo ih.

Uobičajeno vježbanje od 60 minuta sastoji se iz:

 1.       razgibavanje, istezanje i zagrijavanje 

2.       rad s chi tehnikama i tehnikama disanja 

3.       tai chi chuan – kratka forma od 24 pokreta

Upisi u novu sezonu: Tai Chi početni tečaj

Upisi u tijeku u početnu grupu! Redovni treninzi tai chija, NOVA SEZONA 2018./2019. u dvorani centra Apolon.

Derenčinova ulica 1, Zagreb, Croatia – Google Maps

Termini održavanja treninga u dvorani: ponedjeljkom od 16:15 – 18:15 sati

Mjesečna članarina: 200 kn za zaposlene, 150 kn za ostale kategorije

Ukoliko želite probati vježbati tai chi, možete to uz donaciju od 20 kn. Taj će se iznos uključiti u mjesečnu članarinu ukoliko se odlučite upisati na tečaj i nastaviti vježbati prema rasporedu :).

Molimo predbilježite vaš dolazak!

PREDBILJEŽI ME

 

 

Oglasi