//
sada čitate...
DUHOVNOST, INSPIRACIJE

Jedna večernja nedjeljna propovijed na prvu adventsku nedjelju

Bili mi praktični vjernici ili ne, ateisti ili kakvog god uvjerenja sigurna sam da ćemo se “zamisliti” nad ovom propovijedi koju je ove prve adventske nedjelje navečer na misi u crkvi Sv. Petra u Zagrebu slušala i prenijela nam novinarka i poduzetnica Gordana Igrec.

ChristmasMarketJena

File:Jena Marktplatz Weihnachtsmarkt.jpg Adventski sajam u Jeni u Njemačkoj.

Bila sam ove nedjelje navečer na misi. Nakon propovijedi velečasnoga zanijemila sam doslovce. A slušala sam ga širom otvorenih ustiju. Još sam i sad pod dojmom. Jako me prodrmalo.

Velečasni je čitao poslanicu i rekao da je Advent vrijeme došašča. To je vrijeme posta. A post ne znači samo odricati se kojeg obroka već znači odricati se nebitnih stvari koje nas drže u stanju raspršenosti, a ne u stanju pribranosti.
Rekao je da je Isus Krist upozorio: “Pazite da vam srca ne otvrdnu u proždrljivosti, pijanstvu i brigama”.
Proždrljivost se ne odnosi samo na hranu, nego je proždrljivost svaka neumjerenost u životu. Bilo da previše jedemo, bilo da samo razmišljamo hoćemo li jedan jogurt pojesti da se ne udebljamo, proždrljivost je ako previše pričamo itd. Rekao je: naše oči ne trebaju sve vidjeti, naše uši sve čuti. To znači da treba biti skoncentriran na bitno i jednostavno.
Pijanstvo nije samo pretjerivanje u piću, nego kad nismo trijezni odnosno trezveni. Za došašće se očekuje da bdijemo. Kao što majka ili otac bdije nad svojim djetetom. Pa, mu kaže: “pazi na sebe”. Rekao je da je to bitna rečenica. Jer onaj tko pazi na sebe i tko bdije ukloni se svakog zla. A zlo zapravo niti ne postoji. Jer uvijek biramo između boljega i dobroga, između boljega i nebeskoga i nebeskoga i božanskoga. A svijet je upravo takav jer je daleko od Boga. Ne Bog od čovjeka nego obrnuto. Otežalo srce od briga. Mi ne vidimo kraj povijesti i kraj svijeta. To vrijeme ne vidimo i mi ne vidimo cilj. Zato nam tjeskoba, strah i brige koje su u odnosu na nebo bezbitne i nebitne poput siromaštva, neimaštine, neimanja posla, manje važni, rekao je. Što su oni u usporedbi ako znamo cilj kojim se krećemo i ako uvidimo razlog zbog kojeg je na tom putu tako.
Pitao je: kako mi živimo? Bitno ili nebitno? Mi živimo kult tijela, ljepote i zdravlja.
A što će nam sluh ako ne čujemo bitno, što će nam vid ako ne vidimo bitno, ako smo raspršeni

About apoloncentar

Mislimo na Vas :)

Rasprava

One thought on “Jedna večernja nedjeljna propovijed na prvu adventsku nedjelju

  1. Lijepo. Hvala sto ste podijelili s nama🙂

    Posted by Branka Valcic | 03/12/2015, 10:47

Pratite nas na Facebooku

Upišite vašu email adresu i primajte newsletter, članke, novosti i obavijesti Apolon centra

Pridruži se 1.249 drugih sljedbenika

POKLON BON

KATEGORIJE

Statistika

  • 965,523 pregleda
