//
sada čitate...
ANTISTRESNI PROGRAMI, BITI ŽENA, Majčinstvo -Bebe, Mame i bebe, Postnatal - Vježbe poslije porođaja, Prenatal - Vježbe za trudnice, Prenatal za trudnice, Trudnoća, VJEŽBE ZA ŽENE, Vježbe poslije porođaja-Postnatal, Vježbe za trudnice -Prenatal

Ana Plisnić: moje iskustvo joge u trudnoći

Ovo je tekst o mom iskustvu o dva porođaja i koliko mi je yoga pomogla!

Moj put bavljenja yogom započeo je godinu dana nakon prve trudnoće i promijenio mi je stav o životu, bolje reći o mom stilu života iz korijena. Kao odgovor na ono duhovno pitanje zašto sam ovdje i koja je moja uloga, nameće mi se vlastito iskustvo i želja da ga podijelim sa drugim trudnicama, majkama, ženama kako bih im osvijestila snagu koju svaka žena nosi u sebi, a često je uopće nije svjesna.

Ana Plisnić trudnicaPoput većine prvorotkinja, nesvjesna samog čina rađanja, pripremala sam se za dolazak svoje prinove razmišljanjem o dojenju, skupljanju svih potrepština za bebu, sređivanjem dokumentacije. Povećanje tjelesne težine od 30tak kila smatrala sam normalnom pojavom s obzirom na moju inače vrlo mršavu konstituciju i nisam pomišljala da bi to moglo imati neke negativne posljedice. Sportom se nisam bavila ni prije trudnoće tako da sam smatrala kako “drugo stanje” i nije neki period za drastične promjene. Kada bih razmišljala o porodu nije me hvatao neki posebni strah misleći kako su se sve te žene porodile prije mene, pa valjda ću i ja tako. Rasla sam iz dana u dan i nikad se nisam osjećala sretnijom i ispunjenijom. Trudnoća je bila uredna i ništa nije upućivalo da bi moglo doći do komplikacija.

 Konačno je stigao i taj dan kada sam znala da ću upoznati svoga sina, jedino što nisam znala koliko ćemo se i on i ja namučiti prije nego se ugledamo. Ukratko, porod je trajao nevjerojatnih 18 sati, primila sam 4 epiduralne kako bih izdržala noć jer sam se vrlo polagano otvarala. Tri sata pred sam čin poroda primam indukciju kako bih se otvorila do kraja. Na kraju dijete je vađeno uz pomoć vakuma, posteljica izlazi u komadima tako da je bilo neophodno čišćenje posteljice, gubim puno krvi i sljedeći dan primam dvije transfuzije krvi. Najveći šok doživljavam odmah nakon poroda jer beba ne pokazuje znakove života (plavo dijete, mlohavo, ne diše). Dva puta ga oživljavaju predamnom i napokon moj maleni heroj vraća se u život i dobija ime Lav.

             S djetetom prolazim sve kontrole i sve se čini u redu. Svejedno preventivno radim s njim terapiju po Bobath metodi idućih 6 mjeseci i maleni odlično motorički napreduje. Maksimalno usredotočena na sina ni ne primjećujem koliko je moj organizam oslabio. Četiri mjeseca nakon poroda počinje moj problem. Desno koljeno počinje oticati, idućih osam mjeseci doktori ne mogu pronaći uzrok toj pojavi. Godinu dana nakon poroda odlazim na operaciju i utvrđuje se da se radi o sinovitisu ( nekontroliranom rastu ovojnice koljena) kao posljedici traumatičnog poroda i reakciji oraganizma na veliku oscilaciju tjelesne težine u vrlo kratkom vremenu (dobtak od 30 kila u roku od 9 mjeseci i gubitak od 32 kile u roku od godine dana nakon porođaja).

              Tada u moj život ulazi yoga, prvo na mala vrata kao terapija kako bi se povratila pokretljivost noge, a zatim kao stil življenja, način razmišljanja i konačno profesija. Već nakon par mjeseci prakticiranja yoge moj pogled na svijet se mijenja iz temelja. Vidno fizički ojačana i psihički spremnija na nove izazove odlučujem se na još jedno dijete. Ovaj put svjesna da mogu mnogo toga učiniti kako bih se pripremila za porod, vježbam yogu svakodnevno (asane prilagođene trudnicama, vježbe disanja koje kasnije koristim na porodu, vjezbe meditacije kako bih uvježbala koncentraciju te  lakše kontrolirala i izdržala bol). Odlučujem da se ne želim prepustiti negativnom iskustvu i ponovo se odlučujem za prirodni porod, jer osjećam da kao žena posjedujem tu snagu u sebi. Znam da je moj život i život mog djeteta moja odgovornost i činim sve što je u mojoj moći da se pripremim za porod.

Ana Plisnić trudnica3          Budući da sam već 6 mjeseci prakticirala yogu intenzivno, kao rezultat osim odlicnog fizičkog i psihičkog stanja nametnule su se i neke zdrave navike, pogotovo što se tiče prehrane. Organizam je bio u balansu, tako da u drugoj trudnoći kile nisu dolazile naglo, nego postepeno, i na kraju  trudnoće dobitak od 15 kila bilo je nešto s čim se moj organizam odlično nosio. Nisam imala nikakvih bolova u koljenu, leđima, bila sam vrlo pokretna i aktivna. Osjećala sam se spremnom.

22.02.2013. mom zadovoljstvu nije bilo kraja, nakon predivnog poroda koji je trajao nešto manje od 2 sata na svijet dolazi malena Lara koju smatram svojom najvećom učiteljicom yoge jer je svakodnevno vježbala samnom dok mi je bila u trbuhu, učila me je kako se moje tijelo mijenja i kako da ga što bolje prihvatim i da se u njemu obje odlično osjećamo, a i danas ne prođe niti jedno jutro a da ne vježbamo zajedno. Taj maleni ritual s kojim započinjemo svaki dan, kada se jedna drugoj u potpunosti prepustimo, samo nas još više povezuje i meni predstavlja najljepši dio dana.

                 Mjesec dana nakon poroda počinjem ponovo vježbati i završavam tečaj za instruktoricu prenatal yoge u Ankari s ciljem da podijelim svoje iskustvo sa ostalim trudnicama kako bih im pomogla da se što bolje pripreme za porođaj.

     Danas, 6 mjeseci nakon drugog poroda, vratila sam se na svoju prijeporođajnu kilažu, osjećam se i fizički i psihički osnaženo i spremnom za sve izazove majčinstva i ostale životne uloge. Svim trudnicama koje nemaju komplikacije u trudnoći preporučujem vježbanje prenatal yoge bez obzira da li se odlučuju za prirodan porod ili carski rez.

Osnažen organizam, jer yoga upravo to čini organizmu – puni ga energijom, lakše će izdržati oporavak od operacije. Naravno i dojenje preporučujem jer pospješuje skupljane maternice i balans hormona, također i brži povratak na prijeporođajnu težinu, a majčino mlijeko je ionako najbolji izbor hrane za novorođenče.

Ana Plisnić i Lara

Ana i Lara, zajedno aktivne na seminaru za voditeljice Joge smijeha🙂

  Također je bitno da buduće majke i nakon rođenja djeteta ostanu aktivne i pronađu malo vremena za sebe, jer zadovoljna majka znači zadovoljno dijete. Na kraju Vam još želim reći da ima dana kada preskočim vježbanje, bilo zbog umora, bilo zbog obaveza i tada mi bude žao što nisam vježbala. No ono bitno jest što nikada nisam zažalila što jesam vježbala. Takav osjećaj Vam pruža yoga.

   Hvala što ste mi dozvolili da podijelim svoje iskustvo sa Vama i nadam se da će Vam biti od koristi!  Namaste!

Vaša Ana Plisnić

Ana Plisnić, bivši vrhunski top model svjetskih modnih pista, trenutno sa suprugom i dvoje djece živi i radi kao instruktorica prenatalne yoge u Ankari, sretna je i zadovoljna majka Lava i Lare. Ana nas je posjetila na proputovanju kroz Zagreb, te na našim tečajevima Prenatal vježbi za trudnice i Mame i bebe: aktivno majčinstvo, sa svojom  bebom Larom odvježbala par sati, sudjelovala na seminaru te postala voditeljica Joge smijeha! Zahvaljujem što je Ana pristala iskreno podijeliti sa svima svoja iskustva dviju trudnoća i porođaja, te opisala koliko joj je joga u tome pomogla! Od srca hvala Ani na sudjelovanju!                       Jasna

About apoloncentar

Mislimo na Vas :)

Rasprava

Komentari su zatvoreni.

Pratite nas na Facebooku

Upišite vašu email adresu i primajte newsletter, članke, novosti i obavijesti Apolon centra

Pridruži se 1.249 drugih sljedbenika

POKLON BON

KATEGORIJE

Statistika

  • 965,263 pregleda
