Tai Chi – Relaksacija uma i tijela – vježba protiv stresa

UPISI u novu grupu jesen 2019. u tijeku!

POČETAK TRENINGA: 16.09.2019. u 16 sati

DREVNA kineska vještina Tai Chi Chuan u sebi objedinjuje zdravlje, meditaciju i borilačku vještinu, a pokreti su lagani i prirodni.

TAI CHI 

  • vježbe disanja i vođenja energije tijelom
  • tehnike opuštanja
  • vježbe za zglobove i kralježnicu
  • masaža lica, ruku, stopala
  • 11 kineskih vježbi za zdravlje
  • forma 24  ili 108 pokreta

U KINESKOJ kulturi, umjetnosti, načinu života, pa čak i kulinarstvu, čini se da ništa nije površno i bezrazložno. Uvijek je u pitanju neka simbolika i dublje značenje, Niti borilačke vještine nisu iznimka. Jedna od najpoznatijih tradicionalnih kineskih vještina je Tai Chi Chuan, ili češće samo skraćeno Tai Chi,univerzalna je relaksacija uma i tijela. Dovodi do savršene ravnoteže i spoznaje unutrašnje alkemije ljudskog tijela – harmonije uma, životne energije i fizičkog tijela.

Što je Tai Chi?

Tai Chi je tjelovježba kombinirana umom, pokretom i meditacijom. Cilj nije borba, već uspostavljanje ravnoteže i boljeg protoka energije u tijelu, što omogućuju lagani i stilizirani pokreti. Uči polaznike kako se nositi sa sobom i upoznati svoje tijelo, kako pravilno disati, a to je najvažnije u vladanju stresnim situacijama.

Povijesno gledano, smatra se pravom borilačkom vještinom i tradicionalni učitelji ga i danas podučavaju kao takvog. Svrstava se u kategoriju mekših borilačkih vještina, a često je predstavljan i trenira se kao terapeutska vještina u svrhu zdravlja, boljeg i duljeg života. Neki ga nazivaju i oblikom meditacije u pokretu, a teorija i vježbanje Tai Chija postali su dio tradicionalne kineske medicine.

Chen i Yang stil

Postoje razni stilovi Tai Chija, iako se modernije škole povezuju s učenjem koje su utemeljile  dvije kineske obitelji, Chen i Yang 1820., i  po njima  stilovi dobijaju ime.

Djelovanje na tjelo?

Kao rezultat popularnosti došlo je do nekih podjela između onih koji uče tu vještinu, neki kao borilačku, neki zbog skladnih pokreta koje sadrži, a neki zbog fizičkog i mentalnog zdravlja kojem Tai Chi uvelike doprinosi. Pozitivno djeluje na kosti i zglobove, na funkcije i pokretljivost tijela, tetiva i mišića, pomaže da krv i hranjivi sastojci stignu u svaki dio tako opuštenog tijela, regulira funkcije živčanog sustava, otklanja stres, dovodi u ravnotežu funkcije unutrašnjih organa, metabolizma i imunološkog sustava. Osim što koordinira disanje, pokrete i skladnost tijela, pomaže i ljudima koji imaju problema sa kralježnicom, srcem ili tlakom. Namjenjen je i osobama koje pate od dijabetesa ili artritisa.

Što se radi na treningu?

Vježbe istezanja, vježbe za kralježnicu i zglobove, sjedi se na podu na povišenoj podlozi i rade se vježbe disanja. Uče se neke tehnike samomasaže stopala, šake,  lica. U stojećem stavu, nakon razgibavanja zglobova, uči se jednostavan sustav vježbi – stojeća forma od 24 ili 108  nježnih i sporih pokreta,  uz vizualnu i mentalnu koncentraciju.

TaiChi24formForma od 24 pokreta

Tko može vježbati?

Svi! Dobna granica za vježbanje ne postoji, jer se radi o laganim i jednostavnim pokretima, tako da se preporuča i starijim osobama. Mogu ga vježbati i stariji od 60 godina,  jer u jednostavnom sustavu vježbi koje ne opterećuju zglobove, poboljšava se mišićna snaga i gipkost s pozitivnim učincima na kardiovaskularni sustav. Danas bolnice, centri i domovi za umirovljenike nude podučavanje Tai Chija.

Namjenjen je učenicima i studentima jer poboljšava koncentraciju i memoriju.

Namjenjen je rekonvalescentima poslije operacija jer kroz sustav nježnih, laganih  i polakih pokreta izgrađuje  mišićnu snagu i izdržljivost.

img_4538

Dokazano!

Tai Chi Chuan je dokazano jedna od najefikasnijih vježbi na svijetu za izgradnju ravnoteže, koordinacije, gipkosti, koncentracije i samokontrole. Preporučuju ga mnogi liječnici diljem svijeta jer pomaže protiv boli i krutosti, oslobađa od stresa i depresije. Jako je važno da se ljudi u mogućim stresnim situacijama ne fokusiraju na uznemiravajuću situaciju, već da obrate pažnju na disanje.

Polako, ali sigurno riješavat ćete se nakupljenog stresa i umora!

RASPORED: ponedjeljkom od 16:15 – 18:15 (2 sata u kontinuitetu) 

Mogućnost dolaska na samo 1 sat treninga, u 17 h, uz prethodnu konzultaciju sa voditeljem/icom.

INFORMACIJE: apolon.studio@gmail.com/ SMS 095 816 88 18

POČETAK TRENINGA; 16. rujan 2019. u 16 sati

PREDBILJEŽI ME

 

4 comments

  1. Ljepo napisano. Samo mi malo smetaju zuta slova.

    I sam sam se bavio Tai Chi-jem i na srecu sam imao prilike i trenirati u Kini. Za razliku od nasih parkova u Kini ujutro imas mnostvo ljudi koji treniraju i to mnogi Tai Chi.
    Ljudi ni ne znaju kako mogu zivjeti bolje ako samo malo urone u ovu vjestinu.

    Pozdrav,

    Robi

    • Hvala na komentaru Robi, drago mi je da vam se tekst sviđa, pa ako živite u Zg. dođite trenirati k nama 🙂

      • hvala na pozivu. Trenutno sam van Hrvatske ali sam cesto u Zagrebu i skoro pola zivota proveo tamo. Zelim Vam puno uspjeha i sve najbolje za nadolazece praznike!

        Robi

      • I Vama također svako dobro!
        također zahvaljujem na sugestiji: žuta slova jesu malo smetala, pa su izmijenjena da se lakše čita.
        lijepi pozdrav, Jasna

Odgovori na Robert Otkaži odgovor

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.