Tai Chi Chuan – Relaksacija uma i tijela – vježba protiv stresa

 

DREVNA kineska vještina Tai Chi u sebi objedinjuje zdravlje, meditaciju i borilačku vještinu, a pokreti su lagani i prirodni.

TAI CHI 

  • vježbe disanja i vođenja energije tijelom
  • tehnike opuštanja
  • vježbe za zglobove i kralježnicu
  • masaža lica, ruku, stopala
  • 11 kineskih vježbi za zdravlje
  • forma 24  ili 108 pokreta

U KINESKOJ kulturi, umjetnosti, načinu života, pa čak i kulinarstvu, čini se da ništa nije površno i bezrazložno. Uvijek je u pitanju neka simbolika i dublje značenje, Niti borilačke vještine nisu iznimka. Jedna od najpoznatijih tradicionalnih kineskih vještina je Tai Chi Chuan, ili češće samo skraćeno Tai Chi,univerzalna je relaksacija uma i tijela. Dovodi do savršene ravnoteže i spoznaje unutrašnje alkemije ljudskog tijela – harmonije uma, životne energije i fizičkog tijela.

Što je Tai Chi?

Tai Chi je tjelovježba kombinirana umom, pokretom i meditacijom. Cilj nije borba, već uspostavljanje ravnoteže i boljeg protoka energije u tijelu, što omogućuju lagani i stilizirani pokreti. Uči polaznike kako se nositi sa sobom i upoznati svoje tijelo, kako pravilno disati, a to je najvažnije u vladanju stresnim situacijama.

Povijesno gledano, smatra se pravom borilačkom vještinom i tradicionalni učitelji ga i danas podučavaju kao takvog. Svrstava se u kategoriju mekših borilačkih vještina, a često je predstavljan i trenira se kao terapeutska vještina u svrhu zdravlja, boljeg i duljeg života. Neki ga nazivaju i oblikom meditacije u pokretu, a teorija i vježbanje Tai Chija postali su dio tradicionalne kineske medicine.

Chen i Yang stil

Postoje razni stilovi Tai Chija, iako se modernije škole povezuju s učenjem koje su utemeljile  dvije kineske obitelji, Chen i Yang 1820., i  po njima  stilovi dobijaju ime.

Djelovanje na tjelo?

Kao rezultat popularnosti došlo je do nekih podjela između onih koji uče tu vještinu, neki kao borilačku, neki zbog skladnih pokreta koje sadrži, a neki zbog fizičkog i mentalnog zdravlja kojem Tai Chi uvelike doprinosi. Pozitivno djeluje na kosti i zglobove, na funkcije i pokretljivost tijela, tetiva i mišića, pomaže da krv i hranjivi sastojci stignu u svaki dio tako opuštenog tijela, regulira funkcije živčanog sustava, otklanja stres, dovodi u ravnotežu funkcije unutrašnjih organa, metabolizma i imunološkog sustava. Osim što koordinira disanje, pokrete i skladnost tijela, pomaže i ljudima koji imaju problema sa kralježnicom, srcem ili tlakom. Namjenjen je i osobama koje pate od dijabetesa ili artritisa.

Što se radi na treningu?

Vježbe istezanja, vježbe za kralježnicu i zglobove, sjedi se na podu na povišenoj podlozi i rade se vježbe disanja. Uče se neke tehnike samomasaže stopala, šake,  lica. U stojećem stavu, nakon razgibavanja zglobova, uči se jednostavan sustav vježbi – stojeća forma od 24 ili 108  nježnih i sporih pokreta,  uz vizualnu i mentalnu koncentraciju.

TaiChi24formForma od 24 pokreta

Tko može vježbati?

Svi! Dobna granica za vježbanje ne postoji, jer se radi o laganim i jednostavnim pokretima, tako da se preporuča i starijim osobama. Mogu ga vježbati i stariji od 60 godina,  jer u jednostavnom sustavu vježbi koje ne opterećuju zglobove, poboljšava se mišićna snaga i gipkost s pozitivnim učincima na kardiovaskularni sustav. Danas bolnice, centri i domovi za umirovljenike nude podučavanje Tai Chija.

Namjenjen je učenicima i studentima jer poboljšava koncentraciju i memoriju.

Namjenjen je rekonvalescentima poslije operacija jer kroz sustav nježnih, laganih  i polakih pokreta izgrađuje  mišićnu snagu i izdržljivost.

img_4538

Dokazano!

Tai Chi Chuan je dokazano jedna od najefikasnijih vježbi na svijetu za izgradnju ravnoteže, koordinacije, gipkosti, koncentracije i samokontrole. Preporučuju ga mnogi liječnici diljem svijeta jer pomaže protiv boli i krutosti, oslobađa od stresa i depresije. Jako je važno da se ljudi u mogućim stresnim situacijama ne fokusiraju na uznemiravajuću situaciju, već da obrate pažnju na disanje.

Polako, ali sigurno riješavat ćete se nakupljenog stresa i umora!

RASPORED: ponedjeljkom poslije podne, od 16:15 – 18:15 (2 sata u kontinuitetu)  Mogućnost dolaska na samo 1 sat treninga, u 17 h, uz prethodnu konzultaciju sa voditeljem/icom.

INFORMACIJE: apolon.studio@gmail.com/ SMS 095 816 88 18

PREDBILJEŽI ME

 

Oglasi

4 comments

  1. Ljepo napisano. Samo mi malo smetaju zuta slova.

    I sam sam se bavio Tai Chi-jem i na srecu sam imao prilike i trenirati u Kini. Za razliku od nasih parkova u Kini ujutro imas mnostvo ljudi koji treniraju i to mnogi Tai Chi.
    Ljudi ni ne znaju kako mogu zivjeti bolje ako samo malo urone u ovu vjestinu.

    Pozdrav,

    Robi

    • Hvala na komentaru Robi, drago mi je da vam se tekst sviđa, pa ako živite u Zg. dođite trenirati k nama 🙂

      • hvala na pozivu. Trenutno sam van Hrvatske ali sam cesto u Zagrebu i skoro pola zivota proveo tamo. Zelim Vam puno uspjeha i sve najbolje za nadolazece praznike!

        Robi

      • I Vama također svako dobro!
        također zahvaljujem na sugestiji: žuta slova jesu malo smetala, pa su izmijenjena da se lakše čita.
        lijepi pozdrav, Jasna

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.