Zavod za javno zdravstvo “Dr. Andrija Štampar”: O SMIJEHU…

Ništa tako moćno, tako snažno ne otkriva čovjekovu narav kao smijeh. (Goethe)

Svjetski dan smijeha (01.svibnja) utemeljio je “doktor za smijeh” Kataria Madan još 1998. godine. Cilj Svjetskog dana smijeha je da se ljudi što više smiju jer je smijeh najbolji lijek. Osim što se osjećamo bolje, rasterećujemo se stresa, umanjujemo depresiju i anksioznost te jačamo svoj imunitet. Čovjek smijehom izražava duševno stanje zadovoljstva i radosti, vjeru u uspjeh i životni elan, što sve pripada osno­vnim elementima moralnog i intelektualnog zdravlja. Ne trebate čekati svjetski dan smijeha da se nasmijete :).

Svjetski dan smijeha.jpgPsihoneuroimunologija područje je koje istražuje povezanost između živčanog, endokrinog i imunološkog sustava. Neka su istraživanja pokazala da veseli smijeh povećava spontano stvaranje limfocita i aktivnosti NK (natural killer) stanica (koje ubijaju tumorske stanice). Dolazi i do porasta gama interferona, proteina aktivnog u borbi protiv bolesti, a otkriveno je i da, ovisno o stanjima dobrog ili lošeg raspoloženja, ovise i koncentracije imunoglobulina.

Smijeh povećava otpuštanje endorfina u mozgu, čime se smanjuje osjetljivost na bol, jačaju pozitivne emocije i smanjuju emocionalni problemi, što dovodi do povećanja kvalitete života. Istraživanja na tom području psihoneuroimunologije­ nastavljaju dokazivati kako su um i tijelo (imunološki sustav) usko povezani.

S obzirom da je znanstveno dokazano da tijelo ne poznaje razliku između prirodnog i simuliranog smijeha te da i jedna i druga vrsta smijeha izazivaju iste pozitivne fiziološke promjene tj. poboljšanje fizičkog i psihičkog zdravlja, treningu smijeha pristupamo kao inventivnoj vrsti tjelovježbe.

Humor je perceptivni proces, dok je smijeh oblik ponašanja, odgovor na humor. Brojne mišićne skupine aktivne su tijekom smijanja: dijafragma, trbušni, međurebreni, pomoćni dišni mišići, mišići lica, a povremeno i mišići ruku, nogu i leđa. Sama aktivnost mišića znači da smijanjem dolazi i do potrošnje energije.

Smijeh, pjevanje, ples i igra četiri su elementa unutarnje radosti koje potičemo trenirajući smijeh.Trening smijeha je kombinacija smijeha i pravilnog disanja. Vježbe smijeha osmislio je doktor medicine iz Mombaia dr. Madan Kataria 1995 godine primijetivši da se pacijenti koji se više smiju i imaju pozitivan stav u životu daleko brže oporavljaju od bolesti te rjeđe poboljevaju. Danas postoji oko šest tisuća klubova u svijetu u šezdesetak zemalja.

Na treningu smijeha, koji traje od 30 do 60 minuta, izvode se vježbe dubokog disanja, blagog istezanja, vježbe smijeha, meditacija smijeha i duboka relaksacija.

Dobrobiti vježbi smijeha:

  • trenutno podizanje raspoloženja,
  • smanjivanje stresa i međusobnih tenzija,
  • bolja komunikacija,
  • razvijanje empatije,
  • poboljšanje ukupnog zdravstvenog stanja,
  • smanjivanje depresije i anksioznih stanja,
  • bolje uklapanje u radnu okolinu,
  • povećanje samopouzdanja i sposobnosti samoizražavanja,
  • vrlo efikasna aerobik vježba.

Jeste li se nasmijali danas?

Svjetski dan smijeha2.jpg

Više informacija o ovoj temi potražite na:

http://www.vibida.hr/
http://www.zdrav-zivot.com.hr/
http://www.znet.hr/2011/01/smijehom-do-zdravlja/
http://www.index.hr/xmag/clanak/na-svjetski-dan-smijeha-smijte-se-vise-od-prosjecnih-sest-minuta/532434.aspx
http://www.worldlaughterday.org/

Marija Škes, prof. rehab.

www.stampar.hr

Oglasi

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.