Ne zaboravite vodu

DA OSTANE 70%

I samim disanjem dnevno trošimo 500 ml vode. Ostalim aktivnostima tekućinu, koja čini 70 posto našeg tijela, gubimo još bržim tempom. Kava, gazirana pića, slatki sokovi i alkohol odmažu. Pijte vodu.

Ako spadate u grupu ljudi koja pije tek kad potpuno presuše, razmislite o nekim bitnim podacima vezanim za tekućinu…

U proljeće i ljeto se zbog ubrzanog metabolizma javlja sve veća potreba za vodom. Dehidracija je stanje organizma uzrokovano pomanjkanjem vode. Sastavljena od vodika i kisika u omjeru 2:1, voda predstavlja najvažniju tvar u organizmu. Ljudsko se tijelo sastoji od 70% vode. Osim što je važan sudionik u svim metaboličkim procesima, voda je i važan produkt razgradnje mnogih štetnih i korisnih tvari.

Do dehidracije mogu dovesti brojna stanja poput tuberkuloze, bronhitisa ili drugih bolesti, a može biti uzrokovana i pretjeranom fizičkom aktivnosti. Budući se ph vrijednost krvi kreće od 7.35 do 7.45, pomanjkanje vode može dovesti do stanja alkaloze – povećane ph u krvi i time uzrokovati smrt.

Koliko je voda uistinu važna svjedoče i brojna istraživanja koja govore da se zbog smanjenja unosa vode u organizam povećava učestalost nekih bolesti. Poznato je da bi čovjek trebao dnevno konzumirati najmanje litru i pol vode jer se samo disanjem gubi oko 500 ml.

Vježbate li dehidrirani osjećat ćete se iscrpljenije i napetije nego što biste bili uz čašu ili dvije svježe vode. S vodom ipak ne treba ni pretjerivati. Samo ne zanemarujte prirodni osjećaj žeđi.

Psiholozi specijalizirani za emocije i tjelovježbu otkrili su napitak koji unosi veće zadovoljstvo kod vježbača: vodu!

Kod 15 volontera koji su trčali na pokretnoj traci uočena je razlika ovisno o količini popijene vode. Jednom prilikom popili su vodu nešto prije ugrijavanja i svakih 20 minuta kasnije.
Drugom prilikom vodu uopće nisu dobili. Iako je vježbanje bilo jednako naporno, bili su sretniji kad su pili vodu.

Istraživanje su proveli Susan Backhouse i njene kolege s Istraživačkog instituta Carnegie u Leedsu. Svoje rezultate objašnjavaju smanjivanjem tjelesne temperature i ublažavanjem žeđi koju donosi voda.

Treba imati na umu da previše vode tijekom vježbanja može dovesti do neravnoteže natrija, jer ispire minerale iz tijela. Najbolji vodič za uravnoteženo pijenje bio bi osjećaj žeđi.

preuzeto sa: Ljeto 09.

Oglasi

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.