U novoj godini možete postići sve svoje ciljeve

Savjeti za novu godinu

Teško je jedino identificirati ono što želite. Ali kad se jednom odlučite, znajte da jedino vi sami sebe spriječavate da to i dobijete.                                                                        Autor: (aka/VLM) 28.12.2009

Bilo da se radi o ljubavi, novcu ili tjelovježbi, u novoj 2010. godini možete postići sve svoje ciljeve. Dobiti željeno lakše je nego što mislite. Teško je jedino identificirati ono što želite. Ali kad se jednom odlučite, znajte da jedino vi sami sebe sprečavate da to i dobijete.

Ljubav

Izlazite na više različitih mjesta. Naime, obično živimo u određenim krugovima, posjećujemo isti kafić, idemo u isti trgovački centar… Studije su pokazale da se nove ljude najčešće upoznaje u situacijama vezanim uz posao ili u krugu od kilometra od mjesta gdje radimo i stanujemo. Ako proširite krugove, srest ćete i upoznati više ljudi. Budite pripravni na trenutak kad ćete upoznati posebnu osobu. Budite svjesni govora tijela i svojeg stava. Ljudi se uvijek sjete prvog puta kad su spazili svog partnera, a to obično nije kad su te osobe bile pognute, nemarno odjevene, preozbiljne i u stresu kao da im je svega dosta. Propuštate šansu ako se ograničite svojim govorom tijela. Budite sigurni u sebe, imajte spreman osmijeh. Prihvatite novi stav. Ako se oporavljate od prekida veze ili ste već neko vrijeme sami, možda u sebi “njegujete” loše misli o sebi poput “nisam privlačna” ili “nisam sretna u ljubavi”. To se vidi u vašem stavu i stvara neprijateljsku atmosferu. Zato ove misli zamijenite pozitivnima: “da, prekid je bio tužan, ali ako je on prekinuo sa mnom, to ne znači da nisam privlačna.” Također se pripremite na promjene. Ako idete dvije godine na isto mjesto i ništa se ne događa, ne možete naći partnera, priznajte da to ne funcionira i pokušajte nešto drugo.

Novac

Dobro je usvojiti naviku da se u bilježnicu zapisuje na što je potrošen novac. To nije navika škrca nego je razumno. Tako postajete svjesni na što novac odlazi. Možete uočiti gdje novac rasipate, umjesto da ga trošite na neke važne stvari. Ako primjerice ne popijete dvije kave dnevno nego samo jednu, mjesečna ušteda bit će možda i 250 kuna, a da se ustvari ničeg ne odrečete. A više ćete uživati u toj jednoj kavi. Na godinu tako možete uštedjeti 3000 kuna, što je dovoljno za kratko putovanje ili taj iznos možete uplatiti u svoj mirovinski fond. Bilješke o novcu možete gledati unatrag pa vidjeti da ste, recimo, potrošili previše za taksi, a mogli ste hodati ili ići na tramvaj. Nikad nije kasno za poboljšati svoje financije, a ako zaista imate financijskih problema, suočite se s njima.

Posao

Budite sretni na poslu. Uživajte u onom što radite ili radite nešto drugo. To zvuči očigledno, ali provjerite i druge čimbenike koji utječu na vaše raspoloženje. Pijete li dosta vode, vježbate li i spavate redovito. Ako ne, to može biti razlog zašto se loše osjećate, a ne posao koji radite. Promijenite neke navike u životu i možete sasvim promijeniti svoje raspoloženje i izvedbu na poslu nabolje. Ali, ako ste zaista nezadovoljni baš poslom, upitajte se zašto. Je li to zbog načina na koji se prema vama odnose? Možda imate previše prekovremenih. Ako je to razlog, nađite razlog da odete na vrijeme s posla. Možda je kod kuće netko tko vas voli ili imate hobi? Prije nego što ujutro pođete na posao, odlučite kad ćete s njega otići. Poštujte sami sebe, budite vrijedan član tima, a ne mazga kojoj svi natovaruju posao. Nađite život izvan posla vrijedan življenja. Ako smatrate da vaš posao zaista nije za vas, razmislite što vas čini sretnim. Ako je to za vas teško pitanje, zapitajte se što vas čini nesretnim. Nikad nije kasno za promjene i početak nove karijere. Mnogo se ljudi osjeća kao da ne pripada tamo gdje radi, ali se boje da će ostati bez redovite plaće ili, pak, da neće uspjeti u novoj karijeri. Ali ponekad morate svladati strah i hrabro se suočiti s onim što će se dogoditi.

Prekid veze

Strah vas uvijek može držati u prošlosti. Možda ste s nekim prekinuli prije 20 godina, ali još uvijek se ne možete pokrenuti. Najotrovnija stvar koju možete napraviti jest da ste i dalje ljuti, godinama nakon što je veza završila. To može nauditi vašem fizičkom i psihičkom zdravlju. Važno je naći to “sidro” i ukloniti ga kako bi mogli gledati u budućnost. Možete napraviti ritual za zbogom. Možete primjerice spaliti sva pisma koja ste dobili od bivšeg, plesati oko njih i zatim skakati po pepelu. Zvuči ludo, ali zaista pomaže kad se kaže zbogom, podvuče crta i krene dalje. Ili, pak, nađite novo mjesto za uspomene na bivšeg, možda na dnu ormara. Kažite da je to sada tako, to je još uvijek dio vašeg života, ali vrlo mali dio. Napravite nešto novo svaki dan. Imajte na umu proces otvaranja, a ne zatvaranja vrata. Ako zaista ne možete preboljeti bivšu vezu, potražite stručnu pomoć.

Vježbanje

Povremeno vježbanje može vam naštetiti jednako kao i povremena dijeta. Ono zbunjuje tijelo, može uzrokovati upalu mišića i ozljede, naporno je za srce i pluća i možete se udebljati. Kako bi u novoj godini postali i ostali u formi morate biti realni i dobro razmisliti koja je rutina dobra za vas, da u njoj uživate i da je se pridržavate. Razmislite zašto ste odustali od prethodnih tjelovježbi. Jeste li bili preumorni nakon posla ili vam je bilo dosadno? Koja bi vam tjelovježba zaista odgovarala i u kojoj biste uživali? Ima li doba dana kad ste više spremni za vježbanje? Volite li vježbati sami ili u društvu? Kako vam je najbolje plaćati? Također postavite cilj: želite li tjelovježbom izgubiti na težini, sudjelovati u maratonu ili ući u omiljene traperice. Budite realistični. S vježbanjem krenite polako, prvo jednom tjedno, a kad se na to naviknete onda dvaput. Lagano povećajte napore jer, ako se preforsirate, sigurno ćete odustati. Dnevnik tjelovježbe će vam pomoći da nadgledate to što radite. Fokusirajte se na to kako se dobro osjećate nakon vježbi. Nakon nekoliko mjeseci vježbanje će postati prirodno, kao jedenje i spavanje. Uvijek se konzultirajte s liječnikom prije nego što se odlučite za određeni sport.

Postati bolji roditelj

Ako ne želite vikati na djecu u novoj godini, onda ste u dobrom društvu. Prema psiholozima, to želi 90 posto roditelja. Ponašajte se prema djeci kao prema kolegama na poslu. Nikad ne vičete na kolegu ako nije završio izvještaj na vrijeme. Razgovarajte s djecom onako kako biste željeli da se s vama razgovara. Zapamtite da uvijek imate izbor kako se ponašati u određenoj situaciji i s određenom osobom. Da, možete podići glas, ali se možete i smiriti. Možete eksplodirati ili, pak, zatvoriti oči i brojiti do deset. Dajte sebi šansu da napravite izbor. Zapitajte se hoćete li poslije požaliti zato što ste vikali. Također, razmislite o tome što su vaši okidači, zašto odjednom poludite. Je li to kad su igračke nepospremljene, kad izgube torbu, a već kasnite u školu ili kad se poigravaju hranom? Okidače deaktivirajte rutinom: uvijek spremnu torbu držite na istom mjestu i postavite vrijeme kad se pospremaju igračke. Također, uvedite obiteljski sastanak jednom tjedno i raspravljajte mirno. Neka svatko ima riječ. Ubrzo ćete uvidjeti da će poruka koju ste izrekli mirno biti bolje prihvaćena nego da ste vikali, a bit će vam zabavnije.

Komentiraj

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.